Personalizacja reklam na TikToku

Włoski organ nadzorczy zbadał podstawę prawną przetwarzania danych osobowych w celu personalizacji reklam, którą wprowadził TikTok. Zgodnie ze zaktualizowaną polityką prywatności, TikTok wskazał, że począwszy od 13 lipca osoby powyżej 18 lat będą otrzymywały spersonalizowane reklamy, a więc oparte na profilowaniu zachowania użytkowników serwisu. TikTok przyjął, że przetwarzanie danych nastąpi w oparciu o prawnie uzasadniony interes określony w RODO. Organ uznał jednak, że jedyną podstawą prawną „przechowywania informacji lub uzyskiwania dostępu do informacji już przechowywanych w urządzeniu końcowym abonenta lub użytkownika”, która może zostać zastosowana, jest zgoda osoby, której dane dotyczą.

https://edpb.europa.eu/news/national-news/2022/tiktok-italian-sa-warns-against-personalised-ads-based-legitimate-interest_pl

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *