Testy socjotechniczne

Testowanie scenariuszy socjotechnicznych 

Pierwszą linia obrony współczesnego przedsiębiorstwa przed cyberprzestępcami są pracownicy. Nieświadomi pracownicy stwarzają zagrożenie dla całej organizacji, skutki kliknięcia w link lub otworzenia załącznika mogą prowadzić do fatalnych skutków np. do zaszyfrowania wszystkich komputerów i zatrzymania działania firmy. Testy mają na celu przetestowanie odporności pracowników biurowych na zagrożenie jakim jest socjotechnika.

KORZYŚCI:

  • spełnienie wymagań prawnych i organizacyjnych (RODO, NIS, REKOMENDACJE KNF),
  • określenie poziomu odporności na ataki wykorzystujące inżynierie społeczną,
  • identyfikacja słabych punktów.  

Zakres usługi

PRZYKŁADY SCENARIUSZY:

    1. Kliknięcie w odnośnik przesłany w wiadomości e-mail prowadzący do złośliwej strony np. prośba o podanie danych (np. do logowania)
    2. Otwarcie przesłanego załącznika zawierającego złośliwy kod
    3. Podłączenie nieautoryzowanego urządzenia (np. pendrive) do komputera i uruchomienia jego zawartości
    4. Skorzystania z nieautoryzowanej sieci Wi-Fi

POZIOMY INWAZYJNOŚCI:

Niski – zakłada jedynie odnotowywanie faktu skutecznej manipulacji (np. kto i kiedy otworzył wiadomość, kto i kiedy kliknął w link)

Średni – po otarciu wiadomości lub kliknięciu w link podejmowany jest dialog z ofiarą i próby dalszej eskalacji ataku np. dalsze prośby o informacje lub dokumenty

Wysoki – po otwarciu załącznika lub kliknięciu w link instalowane jest złośliwe oprogramowani e, które dokonuje np. zaszyfrowania dysku komputera lub ujawnia (w bezpieczny dla organizacji sposób) dane z komputera lub użytkowanej aplikacji

RAPORT:

Po wykonanym teście przygotowywany jest raport w wersji:

  • Statystycznej (ilość kliknięć/otwarć pliku w czasie)
  • Personalny (lista osób, które zostały skutecznie zmanipulowane)

Dodatkowo po zakończonym teście pracownicy zostają poinformowani, że wiadomość e-mail była manipulacją wraz w dodatkowymi informacjami jak powinni się zachować w takiej sytuacji (w wersji  do osób, które zostały zmanipulowane oraz do tych, które zignorowały wiadomość)

CZAS REALIZACJI:

  •  7 dni – przygotowania do ataku
  • 3 dni  – czas trwania ataku
  • 5 dni – opracowanie danych, przygotowanie raportu i komunikacji do pracowników

Zapytaj naszych specjalistów

Jeśli oczekujesz porady – skontakuj się z nami

Jednym zdaniem

Dlaczego właśnie my?

Jesteśmy zespołem specjalistów. Łączymy unikalną wiedzę prawniczą ze specjalistyczną znajomością zagadnień informatycznych. Naszym niewątpliwym atutem jest dogłębna znajomość środowiska biznesowego. 

Jak realizujemy nasze projekty?

Pomagamy naszym nowym Klientom na każdym etapie usługi

Ponieważ nasi nowi Klienci nie mają specjalistycznej wiedzy staramy się na każdym etapie naszej współpracy pomagać im  dobrze zrozumieć cel naszych działań.  Poniżej opisujemy kilka typowych kroków realizowanych standardowo w przypadku nowego projektu:

Jak wygląda współpraca z Klientem?

Przez lata praktyki zrozumieliśmy, że właściwe postępowanie w relacjach z Klientami jest kluczem do sukcesu. Jeśli tym sukcesem będzie zadowolenie naszego Klienta na pewno będziemy stale rozwijać naszą firmę. Filozofia wydaje się prosta ale jednak jej realizacja nastręcza w praktyce wielu problemów. Czasami jest to pragnienie szybkiego i skutecznego osiągnięcia celu a czasami zwykłe niezrozumienie oczekiwań naszych partnerów biznesowych. Jeśli jednak będziemy współpracować na zasadzie poszanowania własnych praw i interesów zrealizujemy wspólne cele. Takie partnerskie podejście tylko w teorii jest codziennością. My jednak wzięliśmy te proste zasady na poważnie. Dzięki temu nieprzerwanie od kilkunastu lat rozwijamy naszą firmę. 

1. Poznajemy potrzeby naszych Klientów

Spotkanie wstępne lub rozmowa z osobą kontaktową wiele nam mówi o sytuacji naszego Klienta i pozwala poznać jego realne potrzeby.

2. Inwentaryzujemy problemy

Właściwe poznanie stanu faktycznego daje największą szansę na znalezienie najlepszego rozwiązania.

3. Określamy ostateczny cel naszych wspólnych działań

Jeśli nie ustalimy dokąd zmierzamy - nigdy tam nie dojdziemy. Dla nas najważniejszy jest cel jaki stawia sobie nasz Klient!

4. Planujemy prace

Plan pozwala nie tylko na sprawny przebieg projektu ale pozwala kontrolować i korygować działania na każdym etapie. Harmonogram jest także niezbędny dla naszych Klientów, których czas jest tutaj bardzo istotny.

5. Realizujemy prace

Podczas realizacji prac działamy systematycznie, zgodnie z planem i harmonogramem. Realizacja prac jest stale monitorowana przez koordynatora projektu.